Měření purchase v Google Analytics 4

1. 6. 2023

Tento článek se bude hodit těm, kdo zatím nemá moc zkušeností s Google Tag Managerem (GTM), DataLayer a Google Analytics 4 (GA4). Budeme se tu bavit o ecommers klientovi, který potřebuje zprovoznit měření purchase v GA4. Jste připraveni? Tak pojďme na to.

Kde si připravit událost (event)?

Pokud webmaster splní podmínky Google a napíše web správně, jako je to na obrázku č. 1, tak stačí do názvu události napsat purchase. GA4 si to dokáží samo vše napárovat a je hotovo.


Zatím jsme se nesetkali s tím, že by to v e-shopech bylo správně napsané a úpravy nikdo nechce dělat. To znamená, že nám nezbývá nic jiného, než si data value, tax, product, transactionID, currency a shippingvytáhnout z datalayer a vložit do GTM.

Jak vložit data do GTM?

  1. Nainstalujte si rozšíření do vašeho prohlížeče, které se jmenuje Datalayer checker.
  2. V GTM si zapněte náhled a udělejte si testovací objednávku. Nezapomeňte, že je potřeba dostat co nejvíce dat, takže se nebojte zaškrtnout pole, která nám vyplní i shipping a mějte tam alespoň dva produkty.
  3. Dokončete objednávku.
  4. V tuto chvíli v horní liště zapněte datalayer checker.
  5. Nás nezajímá purchase
  6. Zde je důležité si uvědomit, že potřebujeme value, shipping a tax za všechny produkty. Z tohoto důvodu jsme si dali do košíku dva produkty, abychom viděli, kde se nám propisuje součet např. value.
  7. V uvedeném příkladu je to ecommerce.purchase.actionField.revenue, tuto cestu si zkopírujeme a jdeme do GTM.
  8. GTM -> Proměnné -> Proměnné definované uživatelem (nové) -> Proměnné datové vrstvy -> Do názvu proměnné datové vrstvy vložím cestu k údaji: ecommerce.purchase.actionField.revenue
  9. Pojmenujeme a uložíme v tomto případě jako DTL-Value.
  10. Ve značkách vytvořeném GA4 eventu přidáme takto definované hodnoty.
  11. Pak uvedete, kdy se má značka spustit. V tomto případě je to vlastní proměnná s názvem purchase, protože jsme viděli, že v datalayer jsme ji tak měli pojmenovanou. Je možné, že někdy budete mít název jiný. V tomto případě byste si vytvořili vlastní událost s názvem, ve které vy uvidíte tato data. Může se jmenovat opravdu různě.

Takto si definujete hodnoty v nákupním košíku, nebo i jiné, které vás zajímají a uvidíte je v datalayer.

viz. k bodu č. 5


viz. k bodu č. 10


Nezapomeňte ještě na další úpravy v GTM! Konkrétně v Dalším nastavení události zaškrtněte elektronický obchod a zdroj dat data layer a v rozšířeném nastavení udělejte nastavení souhlasu tak, aby tam bylo ad storage a analytics storage. Názvy parametru, které máte v události, ještě raději propište do GA4 do sekce vlastní definice a máte hotovo.

Pokud by vám něco nefungovalo, tak neváhejte a napište nám. Rádi pomůžeme.

ALT
Jak vytvořit vlastní seznamy zákazníků aneb klíč k úspěšným kampaním
Díky vlastním seznamům zákazníků můžete zvýšit interakci s vaší značkou. Pokud nevíte jak na to, tak nám věnujte pár minut a poradíme vám s tím.
13. 9. 2024
ALT
Jak na správný obsah?
Chcete propagovat svoji značku/firmu/sám(a) sebe? Tak zvolte takový obsah, který zajistí, že bude reklama efektivní, atraktivní a relevantní pro vaši cílovou skupinu lidí. Jak na to se dozvíte v článku.
22. 8. 2024
ALT
Věděli jste, že Meta chce trénovat AI model na datech evropských uživatelů?
Společnost Meta uvedla, že aby lépe odrážela „jazyky, geografické a kulturní reference“ svých uživatelů v Evropě, potřebuje používat veřejná data k výuce svých AI modelů.
19. 6. 2024
ALT
Jak nastavit svou první kampaň na TikToku
Rozhodli jste se dát šanci TikToku a spustit svou první kampaň? Stále ale váháte, jak kampaň nastavit, aby byla co možná nejefektivnější? My Vám poradíme!
12. 4. 2024
ALT
Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Ve světě marketingu je každý detail důležitý, a to včetně volby správného fontu. Tento často přehlížený, ale mimořádně silný nástroj, má schopnost ovlivnit vnímání reklamy. A jak?
29. 3. 2024
ALT
Jak GA4 využívají umělou inteligenci?
GA4 integrovaly do svého nastavení pokročilé funkce založené na umělé inteligenci. Pojďte se podívat, jak je můžete využít i pro optimalizaci vašich kampaní.
28. 3. 2024