Měření purchase v Google Analytics 4
Tento článek se bude hodit těm, kdo zatím nemá moc zkušeností s Google Tag Managerem (GTM), DataLayer a Google Analytics 4 (GA4). Budeme se tu bavit o ecommers klientovi, který potřebuje zprovoznit měření purchase v GA4. Jste připraveni? Tak pojďme na to.
Kde si připravit událost (event)?
Pokud webmaster splní podmínky Google a napíše web správně, jako je to na obrázku č. 1, tak stačí do názvu události napsat purchase. GA4 si to dokáží samo vše napárovat a je hotovo.
Zatím jsme se nesetkali s tím, že by to v e-shopech bylo správně napsané a úpravy nikdo nechce dělat. To znamená, že nám nezbývá nic jiného, než si data value, tax, product, transactionID, currency a shipping, vytáhnout z datalayer a vložit do GTM.
Jak vložit data do GTM?
- Nainstalujte si rozšíření do vašeho prohlížeče, které se jmenuje Datalayer checker.
- V GTM si zapněte náhled a udělejte si testovací objednávku. Nezapomeňte, že je potřeba dostat co nejvíce dat, takže se nebojte zaškrtnout pole, která nám vyplní i shipping a mějte tam alespoň dva produkty.
- Dokončete objednávku.
- V tuto chvíli v horní liště zapněte datalayer checker.
- Nás nezajímá purchase
- Zde je důležité si uvědomit, že potřebujeme value, shipping a tax za všechny produkty. Z tohoto důvodu jsme si dali do košíku dva produkty, abychom viděli, kde se nám propisuje součet např. value.
- V uvedeném příkladu je to ecommerce.purchase.actionField.revenue, tuto cestu si zkopírujeme a jdeme do GTM.
- GTM -> Proměnné -> Proměnné definované uživatelem (nové) -> Proměnné datové vrstvy -> Do názvu proměnné datové vrstvy vložím cestu k údaji: ecommerce.purchase.actionField.revenue
- Pojmenujeme a uložíme v tomto případě jako DTL-Value.
- Ve značkách vytvořeném GA4 eventu přidáme takto definované hodnoty.
- Pak uvedete, kdy se má značka spustit. V tomto případě je to vlastní proměnná s názvem purchase, protože jsme viděli, že v datalayer jsme ji tak měli pojmenovanou. Je možné, že někdy budete mít název jiný. V tomto případě byste si vytvořili vlastní událost s názvem, ve které vy uvidíte tato data. Může se jmenovat opravdu různě.
Takto si definujete hodnoty v nákupním košíku, nebo i jiné, které vás zajímají a uvidíte je v datalayer.
viz. k bodu č. 5
viz. k bodu č. 10
Nezapomeňte ještě na další úpravy v GTM! Konkrétně v Dalším nastavení události zaškrtněte elektronický obchod a zdroj dat data layer a v rozšířeném nastavení udělejte nastavení souhlasu tak, aby tam bylo ad storage a analytics storage. Názvy parametru, které máte v události, ještě raději propište do GA4 do sekce vlastní definice a máte hotovo.
Pokud by vám něco nefungovalo, tak neváhejte a napište nám. Rádi pomůžeme.