Měření purchase v Google Analytics 4

1. 6. 2023

Tento článek se bude hodit těm, kdo zatím nemá moc zkušeností s Google Tag Managerem (GTM), DataLayer a Google Analytics 4 (GA4). Budeme se tu bavit o ecommers klientovi, který potřebuje zprovoznit měření purchase v GA4. Jste připraveni? Tak pojďme na to.

Kde si připravit událost (event)?

Pokud webmaster splní podmínky Google a napíše web správně, jako je to na obrázku č. 1, tak stačí do názvu události napsat purchase. GA4 si to dokáží samo vše napárovat a je hotovo.


Zatím jsme se nesetkali s tím, že by to v e-shopech bylo správně napsané a úpravy nikdo nechce dělat. To znamená, že nám nezbývá nic jiného, než si data value, tax, product, transactionID, currency a shippingvytáhnout z datalayer a vložit do GTM.

Jak vložit data do GTM?

  1. Nainstalujte si rozšíření do vašeho prohlížeče, které se jmenuje Datalayer checker.
  2. V GTM si zapněte náhled a udělejte si testovací objednávku. Nezapomeňte, že je potřeba dostat co nejvíce dat, takže se nebojte zaškrtnout pole, která nám vyplní i shipping a mějte tam alespoň dva produkty.
  3. Dokončete objednávku.
  4. V tuto chvíli v horní liště zapněte datalayer checker.
  5. Nás nezajímá purchase
  6. Zde je důležité si uvědomit, že potřebujeme value, shipping a tax za všechny produkty. Z tohoto důvodu jsme si dali do košíku dva produkty, abychom viděli, kde se nám propisuje součet např. value.
  7. V uvedeném příkladu je to ecommerce.purchase.actionField.revenue, tuto cestu si zkopírujeme a jdeme do GTM.
  8. GTM -> Proměnné -> Proměnné definované uživatelem (nové) -> Proměnné datové vrstvy -> Do názvu proměnné datové vrstvy vložím cestu k údaji: ecommerce.purchase.actionField.revenue
  9. Pojmenujeme a uložíme v tomto případě jako DTL-Value.
  10. Ve značkách vytvořeném GA4 eventu přidáme takto definované hodnoty.
  11. Pak uvedete, kdy se má značka spustit. V tomto případě je to vlastní proměnná s názvem purchase, protože jsme viděli, že v datalayer jsme ji tak měli pojmenovanou. Je možné, že někdy budete mít název jiný. V tomto případě byste si vytvořili vlastní událost s názvem, ve které vy uvidíte tato data. Může se jmenovat opravdu různě.

Takto si definujete hodnoty v nákupním košíku, nebo i jiné, které vás zajímají a uvidíte je v datalayer.

viz. k bodu č. 5


viz. k bodu č. 10


Nezapomeňte ještě na další úpravy v GTM! Konkrétně v Dalším nastavení události zaškrtněte elektronický obchod a zdroj dat data layer a v rozšířeném nastavení udělejte nastavení souhlasu tak, aby tam bylo ad storage a analytics storage. Názvy parametru, které máte v události, ještě raději propište do GA4 do sekce vlastní definice a máte hotovo.

Pokud by vám něco nefungovalo, tak neváhejte a napište nám. Rádi pomůžeme.

ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025
ALT
Tvoje reklama není špatná. Jen se v ní nikdo nepoznal.
V roce 2025 člověk denně projede až 10 000 reklam. Pokud se v té tvé nikdo nepozná, skončí jako tichý šum. Chceš, aby si tě někdo všiml? Přestaň psát slogany. Začni psát momenty.
29. 5. 2025
ALT
Sbohem a šáteček. Skype opouští virtuální prostor
Skype po více než 20 letech končí. Aplikace, která změnila způsob, jak spolu lidé komunikují na dálku, se oficiálně loučí. Co stálo za jejím vzestupem – a proč přišel nevyhnutelný pád?
17. 5. 2025
ALT
Nejčastější chyby v automatickém biddingu a jak se jim vyhnout
Automatický bidding může výrazně zlepšit výkon kampaní. Musíte ale vědět, jak na něj. Vyhněte se nejčastějším chybám, které brzdí výsledky, a získejte z automatizace maximum.
16. 5. 2025
ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025