Jak vybudovat zdravé pracovní prostředí?

22. 2. 2022

Hodnotit výkon na pracovišti jen na základě měřitelných ukazatelů je snadné. Pokud ale chcete zjistit, jaký je skutečný výkon, tak byste neměli zapomenout na několik dalších aspektů:


Možná si říkáte proč?

No jen se zamyslete, když vás ráno něco rozhodí, třeba vám ujede tramvaj, a ještě se polijete kávou, tak se už v podobném duchu nese celý den. Jste podráždění a možná i nepříjemní na kolegy. Taková nepříjemná nálada hned pohltí celý tým, všichni něco začnou řešit a práce jde stranou.

Tam, kde je dlouhodobě negativní nálada, tak také dlouhodobě padá výkon. Nikdo se do práce netěší a není ochotný vynakládat tolik energie, kolik by bylo minimálně potřeba.

Ještě horší je to v týmech, kde mezi sebou jeho členové soupeří, než aby kooperovaly, donášejí na sebe a nevěří si.

 

Víte, že důvěra na pracovišti se rovná až o 50 % vyšší pracovní nasazení?


 


Jak toho ale docílit, aby to bylo ve prospěch firmy i jejích zainteresovaných členů?


No jako všechno. Něco za něco.

I firma musí z něčeho žít a růst, a tak zkrátka kde nejsou výsledky, tam je pochopitelně tlak na výkon vyšší, a kde výsledky jsou, tak je zase tlak na to, aby byl výkon stabilní a nejlépe mírně rostoucí.

Jedna z věcí pro zdravé pracovní prostředí je umět naložit s chybami. Každý z nás nějakou chybu v pracovní sféře už dozajista udělal. Lídr firmy se musí naučit rozlišovat mezi velkými a malými chybami a umět s nimi nakládat. Nadávky a dusno nic nevyřeší. Ba naopak se člověk a možná i celý tým ještě více "zazátkuje" a nebude mít chuť pro firmu udělat výhledově nic navíc.

Tým se zase musí naučit chybu přiznat a společně nalézt, jak ji v dalším jednání eliminovat, a ne hledat způsoby, jak zahladit stopy a krýt si záda. Jen tak se docílí toho, že bude na pracovišti panovat pocit bezpečí, který jak všichni jistě víme je i součástí Maslowovy pyramidy potřeb, kterou není třeba více popisovat :) A pokud snad ano, tak nám napište ;)