Jak vybudovat zdravé pracovní prostředí?

22. 2. 2022

Hodnotit výkon na pracovišti jen na základě měřitelných ukazatelů je snadné. Pokud ale chcete zjistit, jaký je skutečný výkon, tak byste neměli zapomenout na několik dalších aspektů:


Možná si říkáte proč?

No jen se zamyslete, když vás ráno něco rozhodí, třeba vám ujede tramvaj, a ještě se polijete kávou, tak se už v podobném duchu nese celý den. Jste podráždění a možná i nepříjemní na kolegy. Taková nepříjemná nálada hned pohltí celý tým, všichni něco začnou řešit a práce jde stranou.

Tam, kde je dlouhodobě negativní nálada, tak také dlouhodobě padá výkon. Nikdo se do práce netěší a není ochotný vynakládat tolik energie, kolik by bylo minimálně potřeba.

Ještě horší je to v týmech, kde mezi sebou jeho členové soupeří, než aby kooperovaly, donášejí na sebe a nevěří si.

 

Víte, že důvěra na pracovišti se rovná až o 50 % vyšší pracovní nasazení?


 


Jak toho ale docílit, aby to bylo ve prospěch firmy i jejích zainteresovaných členů?


No jako všechno. Něco za něco.

I firma musí z něčeho žít a růst, a tak zkrátka kde nejsou výsledky, tam je pochopitelně tlak na výkon vyšší, a kde výsledky jsou, tak je zase tlak na to, aby byl výkon stabilní a nejlépe mírně rostoucí.

Jedna z věcí pro zdravé pracovní prostředí je umět naložit s chybami. Každý z nás nějakou chybu v pracovní sféře už dozajista udělal. Lídr firmy se musí naučit rozlišovat mezi velkými a malými chybami a umět s nimi nakládat. Nadávky a dusno nic nevyřeší. Ba naopak se člověk a možná i celý tým ještě více "zazátkuje" a nebude mít chuť pro firmu udělat výhledově nic navíc.

Tým se zase musí naučit chybu přiznat a společně nalézt, jak ji v dalším jednání eliminovat, a ne hledat způsoby, jak zahladit stopy a krýt si záda. Jen tak se docílí toho, že bude na pracovišti panovat pocit bezpečí, který jak všichni jistě víme je i součástí Maslowovy pyramidy potřeb, kterou není třeba více popisovat :) A pokud snad ano, tak nám napište ;)


S tím souvisí vším i důvěra, která je základem všeho a mělo by se na ní pracovat už od začátku, dokud je firma malá a buduje si určitou firemní kulturu. I u důvěry je potřeba postupovat shora, tedy od ředitelů, přes lídry týmů až po členy týmů. Žádoucí jsou společné porady, kde bude možné v klidu, bez emocí a bez postihů prodiskutovávat problémy, hledat společně jejich řešení a zapojit tak všechny členy týmu, aby se u nich vybudoval pocit firemní sounáležitosti. Ať už se jedná o společný výběr kancelářského nábytku, stanovení pravidel homeofficů nebo nákup oblíbené příchutě čaje. Všechny tyto kroky zvyšují pocit důvěry, zlepšují zdravé pracovní prostředí a vytvářejí emocionální pouto s firmou, kterou se pak týmy nebojí obhajovat u svých zákazníků nebo firemních partnerů.

 

Pak pokud vám přeci jen ujede tramvaj, a ještě se polijete kávou, tak do kanceláře dorazíte jako do místa, kde si uděláte kávu novou, pohodlně se posadíte, lídr vám řekne, ať nejdřív vydechnete, než se do něčeho pustíte, a ještě vám kolega půjčí tričko, které měl původně na odpolední cvičení :) 

ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025
ALT
Tvoje reklama není špatná. Jen se v ní nikdo nepoznal.
V roce 2025 člověk denně projede až 10 000 reklam. Pokud se v té tvé nikdo nepozná, skončí jako tichý šum. Chceš, aby si tě někdo všiml? Přestaň psát slogany. Začni psát momenty.
29. 5. 2025
ALT
Sbohem a šáteček. Skype opouští virtuální prostor
Skype po více než 20 letech končí. Aplikace, která změnila způsob, jak spolu lidé komunikují na dálku, se oficiálně loučí. Co stálo za jejím vzestupem – a proč přišel nevyhnutelný pád?
17. 5. 2025
ALT
Nejčastější chyby v automatickém biddingu a jak se jim vyhnout
Automatický bidding může výrazně zlepšit výkon kampaní. Musíte ale vědět, jak na něj. Vyhněte se nejčastějším chybám, které brzdí výsledky, a získejte z automatizace maximum.
16. 5. 2025
ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025