HeatMap - Teplotní mapa

HeatMap
O heat map, neboli teplotní mapě, jste už určitě
slyšeli. Je to skvělý nástroj pro optimalizaci webových stránek. Pomocí
teplotní škály zjistíte, kam návštěvníci webové stránky klikají, kde se
pohybují kurzorem a kam až scrollují. Na základě toho pak můžete upravit webové
stránky tak, aby byly pro návštěvníky poutavější.
Pokud je vaším cílem vyplnění formuláře na webové stránce, tak pomocí teplotní mapy můžete odhalit i několik problémů spojených s jeho vyplňováním.
Jak lze podle barev předpokládat, tak červená barva znázorňuje největší koncentraci zájmu a modrá barva minimální zájem.
Když se na optimalizaci podíváme trochu konkrétněji, tak podle červené barvy zjistíte, v jaké části webu návštěvníci nejvíce interagují, pak víte, kam nejlépe umístit informace o nabízeném produktu, nebo produkt samotný. Když naopak teplotní mapa odhalí, že návštěvníci klikají na prvky, které odvádějí jejich pozornost od hlavního sdělení, tak můžete tyto prvky odstranit.
K zobrazení teplotní mapy webové stránky existuje
několik nástrojů. My tu uvádíme ty, o kterých jsme již slyšeli, nebo je
využíváme:
CrazyEgg
Jednoduchý nástroj se základními funkcemi vhodný pro menší weby. Nástroj je placený a můžete si vybrat mezi různými verzemi od základní (omezení pro 10 000 návštěv měsíčně) po nejdražší (omezení pro 250 000 návštěv měsíčně).
Contentsquare
Contentsquare, dříve známý jako ClickTale, je dalším spíše jednodušším nástroj v moderním designu. Vidíte zde kam návštěvníci na stránce procentuálně nejčastěji klikají. Zažádat si můžete i o demo verzi s omezenými funkcemi.
VWO
VWO je poměrně intuitivní nástroj, který zaznamenává údaje o návštěvnících a o stavu vašeho webu.