Jak na správný obsah?
Chcete propagovat svoji značku/firmu/sám(a) sebe? Pak je důležité zvolit takový obsah, který zajistí, že bude reklama efektivní, atraktivní a relevantní pro vaši cílovou skupinu lidí.
Níže uvádím pár bodů, které vám k tomu mohou pomoci:
- Mluvte jazykem cílové skupiny
Nejdůležitější je, zamyslet se nad tím, koho chcete reklamou oslovit. Tedy jaké sociodemografické znaky má vaše cílovka.
Spadá sem například věk, pohlaví, styl komunikace, zájmy, případně i hodnoty a speciální potřeby zákazníků. Od toho se odvíjí většina dalších kroků, které je třeba zohlednit pro tvorbu kvalitního obsahu.
No a právě o stylu komunikace, nebo jinak řečeno o jazyku naší cílovky, je třeba také přemýšlet. Často se teď řeší, že i vnímání emoji může mít mezigeneračně úplně jiný význam.
Zamyslete se například nad těmito symboly a řekněte si, kdy byste je použili. Na konci článku si o jejich významu řekneme více:
-
💀
-
👍
-
😉
-
👉👈
-
🤠
2. Uvěřitelnost
V reklamě vždy dobře fungují skutečné příběhy. Nebojte se požádat své zákazníky nebo partnery, aby vám poskytli zpětnou vazbu. Zkušenosti přinášejí důvěryhodnost a autenticitu. Přímé reference a svědectví tak mohou značně zvýšit důvěryhodnost značky.
Dále tu máme čísla, která také přitahují pozornost. Pokud podáváte informaci, která je podložená výzkumem, bude určitě vzbuzovat větší důvěru než jen nějaké číslo, kterému nikdo nebude věřit. Pusťte se tedy do vytváření statistik, sbírání recenzí a psaní případových studií, které vám mohou pomoci přesvědčit klienty o pravdivosti informací.
Poslední radou v rámci uvěřitelnosti je – buďte otevření i v možných omezeních nebo nevýhod produktu. Pokud budete se zákazníky mluvit narovinu, nebudete si hrát na to, že váš produkt je vhodný pro všechny, ale přímo řeknete, pro koho je/není vhodný, tak si můžete zvýšit důvěryhodnost a vyhnout se zbytečným negativním recenzím.
Například:
Pokud jste třeba firma, která vyrábí péřové polštáře, tak nebudete tvrdit, že se na nich báječně vyspí každý, ale je vhodné upozornit, že nejsou vhodné pro osoby alergické na peří. Můžete ale udělat jeden polštář bez peří, na kterém se také báječně spí a nabídnout ho jako alternativu. Zákazníky určitě potěšíte.
3. Emoce
Když už zapojíte příběh do své reklamy v rámci uvěřitelnosti, tak do něj přidejte i emoce, díky kterým u zákazníků vzbudíte větší propojenost a sounáležitost s produktem či značkou. Emoce, jako je radost, nostalgie, naděje nebo empatie, povedou k silnějšímu zapojení.
Tzv. „hrát na city“ můžete pomocí vizuálních prvků, kterými jsou třeba barvy, obrázky a videa, která podporují emocionální sdělení. A pokud se chcete dozvědět víc, tak si přečtěte náš další článek: Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Například:
Když se řekne reklama na Kofolu, tak si určitě mnoho z nás vybaví vánoční reklamu s roztomilou holčičkou, nebo jiná skupina lidí zase vtipného mluvícího pejska a jeho – Fofola.
Zdroj: facebookový účet - Dáš si fofolu?
4. Něco navíc
Něco navíc vždy zabírá. Zkuste se tedy zamyslet nad tím, co by vaše zákazníky potěšilo, co by na první dobrou nečekali, ale vy jim to přesto nabídnete.
Jedná se například o exkluzivní obsah, speciální slevy nebo personalizované nabídky. To může v určité skupině lidí vyvolat pocit, že jsou něco víc než ostatní.
Jinou skupinu lidí mohou zase zaujmout jedinečné funkce produktu či nadstandardní servis, který bude oproti konkurenci lepší.
Také vzdělávání v rámci obsahu pomůže zákazníkům pochopit a správně používat produkt a může přidat hodnotu a posílit vztah s klienty.
5. Odvaha
Nebojte se experimentovat s novými formáty nebo nápady, které mohou vyčnívat z davu. Kreativní přístup přitáhne pozornost a zanechá trvalý dojem.
Pokud bude nápad propracovaný a bude mu odpovídat i jazyk vaší cílové skupiny lidí, tak i na lehké kontroverzi lze stavět. Příkladem může být třeba „nejen“ pánská kosmetika Angry Beards, pro kterou je kontroverze víc než typická.
Všechny výše uvedené body nemusíte samozřejmě nacpat do jednoho reklamního banneru. Snažte se svůj brand budovat konstantně a dávkujte vše postupně. Zapojte kolegy a společně vytvořte efektivní a přesvědčivý reklamní obsah, který rezonuje s vašimi zákazníky a buduje dlouhodobou důvěru a loajalitu.
A teď se pojďme vrátit k emoji:
-
💀 - kostra - Gen Z ji používá k označení smíchu - tedy něco jako - Jsem mrtvý smíchy.
-
👍 - palec nahoru - znamená pro vás tento znak, že je vše OK? Tak na to také pozor, protože Gen Z ho může vnímat jako velmi agresivní a nepřátelský výraz.
-
😉 - mrkající emoji - to je asi jeden z nejvíce sporných smajlíků i v jednotlivých generacích. Vzbuzuje ve vás ironii, nebo jen odlehčení a je vše v pořádku?
-
👉👈 - stydlivost
-
🤠 - kovboj - použili jste vůbec někdy tuto emoji? Gen Z ji prý využívá ve chvíli, kdy skrývá svůj smutek a předstírá, že se raduje.