Jaké mohou být cíle online reklamy?

1. 12. 2022

Pokud jste se rozhodli investovat do online reklamy, tak vás k tomu vedl pravděpodobně jeden z těchto cílů:

      Budování značky (branding)

      Získávání nových zákazníků (akvizice)

      Prodeje (tržby, leady, objednávky)

      Budování vztahu se zákazníkem (loajalita vůči značce/firmě, opakované prodeje)

Pojďme se teď na jednotlivé cíle blíže podívat.

Budování značky

Aby měla firma šanci získat více návštěvníků na webu a potažmo i více objednávek, tak by měla investovat do marketingu zaměřeného na brand/značku. Společnosti se silnou značkou mají větší šanci na trhu uspět. Zákazníci jsou na značku zvyklí, většinou je pro ně zárukou kvality a zkrátka už ví, co kupují.

Vybudování silné značky ale není otázkou dnů, týdnů a ani měsíců. Je nutné počítat s tím, že pokud chcete úspěšnou a kvalitní značku, budete do jejího vývoje investovat i několik let.

Jsme si jistí, že emoce dobře prodávají, a tak se nebojte je ve svých zákaznících vzbudit. Lze toho docílit vhodně vytvořenými bannery, ale také videem, které ukáže kdo jste, co je vaším cílem, jaká je vaše konkurenční výhoda a proč zrovna vás potenciální zákazník potřebuje. Nezapomínejte ani na kompaktnost. Značku vždy prezentujte jednotně, používejte stejné barvy, písmo a styl. Pokud byste potřebovali s bannery pomoct, tak nás neváhejte kontaktovat, nebo si přečtěte naše články o bannerech zde a zde :)

A v neposlední řadě vsaďte na stabilitu. Ta vzbuzuje důvěru a důvěra ve značku pro vás znamená více stálých zákazníků.

Pro zvýšení povědomí o značce používejte například Přímý nákup či RTB reklamu.

Získávání nových zákazníků

Na budování značky navazuje akviziční část kampaně. Jejím cílem je, abyste na svůj web přilákali nové potenciální klienty, kteří se seznámí s produkty a stanou se vašimi zákazníky. V tuto chvíli přijde vhod silná značka a vybudovaná důvěra na trhu.

Do brandové a akviziční části kampaně bude potřeba určitě více investovat. Vhodné je investice alokovat třeba do PPC reklamy, do Přímého nákupu či opět do RTB. Využijte zde bannery s konkrétními produkty/službami, nebo výběr správných klíčových slov.

Prodeje

Investice vložené do budování značky a do akvizice se nejčastěji vrací objednávkami, tržbami a leady od kvalitního publika. To můžete získat například remarketingem. Neznamená totiž, že když zákazník navštíví web, tak hned provede nákup. Nákupní rozhodnutí mohou být delší, a tak je dobré se zákazníkovi za nějaký ten čas připomenout a oslovit ho vhodně vytvořeným bannerem.

Často se stává, že zákazník vloží zboží do košíku, ale už nedokončí nákup. Můžete mu pak remarketingovat banner s časově omezenou slevou a tím ho přimět k rychlému rozhodnutí a následnému nákupu.

Pro tuto výkonnostní část kampaně se u nás nejčastěji používá PPC reklama i Přímý nákup.

Budování vztahu se zákazníkem

V části prodeje jsme si krátce představili remarketing používaný z krátkodobého hlediska. Při budování vztahu se zákazníkem pak využijeme dlouhodobou variantu remarketingu, která nám pomůže si zákazníka udržet.

Možná jste již slyšeli příklad s krmivem pro psy. Podle odhadu je možné, aby domácí mazlíček spořádal jedno balení krmiva přibližně za jeden měsíc. Vaší reakcí na tento fakt tak bude systémové nastavení, díky kterému se všem kupujícím za tři až čtyři týdny po nákupu psího krmiva budou opět zobrazovat ty stejné bannery s psími pamlsky. To zákazníka pravděpodobně přiměje k opakujícímu nákupu, což je pro vás bezpochyby žádoucí. Pokud případně víte, že si zákazník koupil právě krmivo pro psy, tudíž má doma čtyřnohého kamaráda, tak mu můžete začít zobrazovat bannery i s dalšími produkty vhodné pro pejsky a jejich páníčky. :)

I pro tuto část nejčastěji využíváme PPC reklamu a Přímý nákup.

Pokud byste s reklamou chtěli pomoci, tak neváhejte a obraťte se přímo na nás. Společně určitě vymyslíme vhodné řešení ušité přímo vám na míru.

ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025
ALT
Tvoje reklama není špatná. Jen se v ní nikdo nepoznal.
V roce 2025 člověk denně projede až 10 000 reklam. Pokud se v té tvé nikdo nepozná, skončí jako tichý šum. Chceš, aby si tě někdo všiml? Přestaň psát slogany. Začni psát momenty.
29. 5. 2025
ALT
Sbohem a šáteček. Skype opouští virtuální prostor
Skype po více než 20 letech končí. Aplikace, která změnila způsob, jak spolu lidé komunikují na dálku, se oficiálně loučí. Co stálo za jejím vzestupem – a proč přišel nevyhnutelný pád?
17. 5. 2025
ALT
Nejčastější chyby v automatickém biddingu a jak se jim vyhnout
Automatický bidding může výrazně zlepšit výkon kampaní. Musíte ale vědět, jak na něj. Vyhněte se nejčastějším chybám, které brzdí výsledky, a získejte z automatizace maximum.
16. 5. 2025
ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025