Jak na bannery - I. část

19. 10. 2021

Ať už si vyberete jakoukoli online reklamu, tak budete s největší pravděpodobností potřebovat bannery neboli kreativy.

Klienti mají často své firemní či externí grafiky, kteří jim bannery navrhují a vyrábějí. Ale například u nás v Performiu vám bannery klidně vytvoříme, nebo sáhneme do řad externích grafiků a nabídneme jejich služby. Což pro vás může být výhoda, když jste zatím menší firma, nebo z nějakého důvodu nemáte grafika k dispozici. Využít toho ale můžete i v případě, že chcete vnést do svých bannerů nový nápad a otestovat zase něco trošku jiného.

Ať už si vyrábíte bannery sami, nebo je zadáváte ke zpracování grafikovi, tak byste měli pamatovat na to známé pořekadlo, že i míň je někdy více 😊 Zkrátka a dobře není možné na bannery vměstnat všechny vaše produkty, popisky a různé další texty. Ať už má banner čistě jednobarevné pozadí, nebo graficky „vytuněné“, tak musí být hlavně stručné a jasné.

Ve článku Co musí reklama mít, aby si zasloužila kliknutí, jste se už dozvěděli něco o tom, jaké jsou nejoblíbenější formáty grafických reklam. V této části se zaměříme na to, kde můžete reklamní bannery vytvářet a jaké nástroje pro jejich tvorbu jsme si oblíbili my. Tak jdeme na to 😊


Kde vytvářet bannery


Canva

Multifunkčním a relativně snadným nástrojem pro tvorbu bannerů, ale i pozvánek, letáků a dalších grafických materiálů je určitě Canva. Pro její využívání se musíte registrovat a dále zvolit, zda chcete využívat free nebo placenou verzi. Za nás je určitě zcela postačující i free verze. V Canvě se rychle zorientujete a práce s ní bude pro vás radost. I u nás v Performiu se řadí mezi ty oblíbenější nástroje.



Adobe Photoshop

Tento nástroj je v našem Display týmu používaný snad každý den. Pro někoho může být nevýhodou jeho pořizovací cena, ale pokud se zabýváte grafikou, nebo máte zájem o pokročilejší úpravy obrázků, tak ho můžeme vřele doporučit. Ze začátku vám určitě pomohou videotutoriály, které jsou dostupné třeba na youtube.com, protože nástrojů k upravování je tu opravdu hodně.




Photopea

Photopea je výtvorem jediného člověka, a to Ivana Kuckira. Vypadá téměř stejně jako Adobe Photoshop, i práce s ní je velmi podobná, ale na rozdíl od Photoshopu je zcela zdarma, bez registrace a online.





     Banner Effect

     Pro rychlou tvorbu bannerů s relativně dobrým výsledkem můžete         využít i Banner Effect. I zde ale musíte počítat se zakoupením licence. 

 




Nástrojů ať už placených nebo neplacených je opravdu hodně. My jsme vám představili jen ty, které aktivně používáme, nebo o kterých jsme slyšeli a svou jednoduchostí by vás mohli zaujmout. V další části se dozvíte více o tom, co na bannerech rozhodně nesmí chybět, a naopak co by chybět mělo.

Tak nás sledujte na sociálních sítích, ať nic neprošvihnete 🤝

ALT
Jak nastavit svou první kampaň na TikToku
Rozhodli jste se dát šanci TikToku a spustit svou první kampaň? Stále ale váháte, jak kampaň nastavit, aby byla co možná nejefektivnější? My Vám poradíme!
12. 4. 2024
ALT
Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Ve světě marketingu je každý detail důležitý, a to včetně volby správného fontu. Tento často přehlížený, ale mimořádně silný nástroj, má schopnost ovlivnit vnímání reklamy. A jak?
29. 3. 2024
ALT
Jak GA4 využívají umělou inteligenci?
GA4 integrovaly do svého nastavení pokročilé funkce založené na umělé inteligenci. Pojďte se podívat, jak je můžete využít i pro optimalizaci vašich kampaní.
28. 3. 2024
ALT
Nová generace sociálních sítí. Co je Threads?
Má vůbec šanci v Evropě, potažmo v tuzemsku, uspět další sociální síť na tak již přehlceném trhu online platforem?
27. 2. 2024
ALT
X zavádí audio a videohovory i pro Androidy
Již v srpnu Elon Musk avizoval spuštění audio a videohovorů na sociální síti X (dříve Twitter). Pojďte si o tom přečíst i u nás na blogu.
30. 1. 2024
ALT
Zdravé tělo i duch v současné online době. Realita nebo utopie?
Existuje v dnešní digitální době nějaký recept, jak ochránit psychické i fyzické zdraví nejen svých ratolestí, ale i to své?
7. 12. 2023