Úvod do online marketingu

31. 8. 2021

Abyste pochopili, jak to chodí ve světě "onlajnu", tak si nejprve v rychlosti představíme všechny členy této rodinky i její další příbuzné:


  • ·        Přímý nákup

    ·        Programatik

    ·        SEO a webová analytika

    ·        Copywriting

    ·        Strategie a skills

Přímý nákup

O přímém nákupu jste už určitě slyšeli. Jedná se o tzv. direct, při kterém budete komunikovat přímo s vámi přiděleným kontaktem z jednotlivých médií.  Nakupovat zde budete konkrétní počet impresí na určité období. Pro naše účely budeme přímý prodej označovat dále jako Display reklama.

Programatik

V tomto druhém případě nemusíte komunikovat přímo s médiem, ale reklamu nakupujete sami prostřednictvím reklamního systému. Do této skupinky dále patří:

o   RTB

o   PPC

o   Sociální sítě

Stejně jako přímý nákup, tak i RTB budeme v dalších článcích seskupovat do skupiny Display reklamy.

SEO a webová analytika

Než se ale rozhodnete spustit jakoukoli online reklamu, tak je vhodné investovat do SEO, díky kterému si zlepšíte vaši viditelnost ve všech internetových prohlížečích.

Abyste věděli, jestli vaše reklama opravdu funguje, tak je potřeba využívat i webovou analytiku, která prozradí třeba něco o chování návštěvníků na vašem webu a pomůže vám vyhodnotit jejich reakce na reklamní kampaň.

Copywriting

Dalším důležitým bodem je tvorba kvalitního a poutavého obsahu. Nejedná se jen o texty na bannerech nebo v nativních reklamách, ale patří sem i dobře zpracovaný obsah na sociálních sítích, e-mailech či newsletterech.

Strategie a skills

A v neposlední řadě je nutné zmínit zkušenosti, které nám pomáhají při tvorbě strategií, aby měla online reklama řád a investice se nevyhazovaly z okna.


Pokud se chcete dozvědět více, tak sledujte náš blog a sociální média, ať nic neprošvihnete :)

 Zdroj: Work png from pngtree.com/





ALT
Jak nastavit svou první kampaň na TikToku
Rozhodli jste se dát šanci TikToku a spustit svou první kampaň? Stále ale váháte, jak kampaň nastavit, aby byla co možná nejefektivnější? My Vám poradíme!
12. 4. 2024
ALT
Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Ve světě marketingu je každý detail důležitý, a to včetně volby správného fontu. Tento často přehlížený, ale mimořádně silný nástroj, má schopnost ovlivnit vnímání reklamy. A jak?
29. 3. 2024
ALT
Jak GA4 využívají umělou inteligenci?
GA4 integrovaly do svého nastavení pokročilé funkce založené na umělé inteligenci. Pojďte se podívat, jak je můžete využít i pro optimalizaci vašich kampaní.
28. 3. 2024
ALT
Nová generace sociálních sítí. Co je Threads?
Má vůbec šanci v Evropě, potažmo v tuzemsku, uspět další sociální síť na tak již přehlceném trhu online platforem?
27. 2. 2024
ALT
X zavádí audio a videohovory i pro Androidy
Již v srpnu Elon Musk avizoval spuštění audio a videohovorů na sociální síti X (dříve Twitter). Pojďte si o tom přečíst i u nás na blogu.
30. 1. 2024
ALT
Zdravé tělo i duch v současné online době. Realita nebo utopie?
Existuje v dnešní digitální době nějaký recept, jak ochránit psychické i fyzické zdraví nejen svých ratolestí, ale i to své?
7. 12. 2023