Co musí reklama mít, aby si zasloužila kliknutí?

Grafické reklamy jsou v současnosti jednou z
nejpopulárnějších forem digitální reklamy. Pokud mají bannery správné
provedení, hrají velkou roli ve zvyšování povědomí o značce a získávání nových zákazníků.
Přestože některé vizuály mohou vypadat na první pohled klamně jednoduše, jejich
tvorba může být občas náročná.
Když se dodržují osvědčené postupy a provádí řádná analýza dat, lze z grafických reklam vytěžit maximum. Bojujete s grafikou? Vůbec nevíte, kde začít a čím si zasloužit pozornost potenciálních klientů? Dali jsme pro vás dohromady dávku inspirace. Tento druh reklamy se většinou vytváří v několika různých formátech a velikostech (aby fungoval správně ve všech systémech) a obvykle využívá mix vizuálních kreativ – ať už statických obrázků, GIFů nebo třeba videí.
Jaké jsou momentálně nejoblíbenější formáty grafických
reklam?
Statický: Jedná se o jeden nepohyblivý obrázek, který
je většinou doprovázený textem.
Animovaný: Používá například 5–10 sekund videa ve
smyčce a nebo GIF.
Interaktivní: Vyžaduje nějaké zapojení diváka, například
odpověď na průzkum, hraní krátké hry nebo třeba zadání osobních údajů.
Video: Jak název napovídá, videoreklamy používají k předání
svých sdělení samostatná videa. Na rozdíl od animovaných obsahových reklam,
které mají jen několik sekund záznamu, jsou videoreklamy delší, i když obvykle
ne déle než 30 sekund.
Zvětšující se formát: Tyto reklamy se zdají na první pohled malé, ale když uživatel provede určitou interakci, například klikne nebo přes ně posune kurzor myši, zvětší se.
A teď už si pojďme na několika vzorových příkladech ukázat, co vlastně dělá reklamu tak úspěšnou a hodnou kliknutí.
Adobe: No není hned na první pohled jasné, že díky programu Adobe uděláte mistrovské dílo z jakéhokoliv snímku?
Co dělá Adobe dobře?
·
Používá poutavé obrázky se živými barvami.
·
Sdělení je krátké, výstižné a úderné.
Adobe je nejznámější pro svou sadu softwaru používanou kreativními profesionály, jako jsou například weboví designéři, grafici a video editoři. Při inzerování svých softwarových služeb jednotlivcům i firmám společnost Adobe používá jednoduché a trefné texty bez zbytečné omáčky. Pomocí barevných obrázků, snadno srozumitelného textu a efektivní výzvy k akci tyto obsahové reklamy efektivně cílí na dané publikum a značka zároveň zůstává věrná svému poselství.
Lexus: Tato klikací reklama od společnosti Lexus
použila oči k přilákání těch vašich!