Co musí reklama mít, aby si zasloužila kliknutí?

4. 10. 2021

Grafické reklamy jsou v současnosti jednou z nejpopulárnějších forem digitální reklamy. Pokud mají bannery správné provedení, hrají velkou roli ve zvyšování povědomí o značce a získávání nových zákazníků. Přestože některé vizuály mohou vypadat na první pohled klamně jednoduše, jejich tvorba může být občas náročná.

Když se dodržují osvědčené postupy a provádí řádná analýza dat, lze z grafických reklam vytěžit maximum. Bojujete s grafikou? Vůbec nevíte, kde začít a čím si zasloužit pozornost potenciálních klientů? Dali jsme pro vás dohromady dávku inspirace. Tento druh reklamy se většinou vytváří v několika různých formátech a velikostech (aby fungoval správně ve všech systémech) a obvykle využívá mix vizuálních kreativ – ať už statických obrázků, GIFů nebo třeba videí.


Jaké jsou momentálně nejoblíbenější formáty grafických reklam?

Statický: Jedná se o jeden nepohyblivý obrázek, který je většinou doprovázený textem.

Animovaný: Používá například 5–10 sekund videa ve smyčce a nebo GIF.

Interaktivní: Vyžaduje nějaké zapojení diváka, například odpověď na průzkum, hraní krátké hry nebo třeba zadání osobních údajů.

Video: Jak název napovídá, videoreklamy používají k předání svých sdělení samostatná videa. Na rozdíl od animovaných obsahových reklam, které mají jen několik sekund záznamu, jsou videoreklamy delší, i když obvykle ne déle než 30 sekund.

Zvětšující se formát: Tyto reklamy se zdají na první pohled malé, ale když uživatel provede určitou interakci, například klikne nebo přes ně posune kurzor myši, zvětší se.


A teď už si pojďme na několika vzorových příkladech ukázat, co vlastně dělá reklamu tak úspěšnou a hodnou kliknutí.


Adobe: No není hned na první pohled jasné, že díky programu Adobe uděláte mistrovské dílo z jakéhokoliv snímku?


Co dělá Adobe dobře?

·        Používá poutavé obrázky se živými barvami.

·        Sdělení je krátké, výstižné a úderné.  

Adobe je nejznámější pro svou sadu softwaru používanou kreativními profesionály, jako jsou například weboví designéři, grafici a video editoři. Při inzerování svých softwarových služeb jednotlivcům i firmám společnost Adobe používá jednoduché a trefné texty bez zbytečné omáčky. Pomocí barevných obrázků, snadno srozumitelného textu a efektivní výzvy k akci tyto obsahové reklamy efektivně cílí na dané publikum a značka zároveň zůstává věrná svému poselství.


Lexus: Tato klikací reklama od společnosti Lexus použila oči k přilákání těch vašich!


Co dělá Lexus dobře?

·        Vizuálně dokonalý obrázek, který přiláká pozornost.

·        Není třeba mnoha slov, oči vás přitáhnout a chcete vědět víc.

·        Krátký text s použitím slov nápady a inspirace vyvolá pozitivní a motivující pocit.

Lidská tvář je jednoduše skvělým způsobem, jak upoutat něčí pozornost. Možná byste si ženské oči primárně nespojili s uvedením nového modelu auta. Tento vizuál ale není určen k přímému prodeji automobilu. Lexus tímto vizuálem propaguje uvedení své nejnovější inovace na trh – jedná se o nový reproduktorový systém v Lexusu ES. Správně tedy reklamou probouzí lidské smysly, ať už se jedná o sluch či zrak.


Urban Decay: Medově barevná paleta očních stínů je umocněna použitím pravého medu.


Co dělá Urban Decay dobře:

·        Velice nápadný a smysly probouzející vizuál.

·        Dvojsmyslné, zábavné (a trochu překvapivé) sdělení.

·        Ze snímků je téměř cítit vůně kosmetiky, kterou ženy tolik milují.

Urban Decay sice není oblíbenou kosmetickou značkou vaší babičky, ale tuto skutečnost nosí hrdě. Urban Decay se nebojí posouvat limity a poslat na stránky magazínů pořádnou vizuální party v podobě odvážného a hranice bořícího marketingového sdělení. Výše zobrazená reklama ukazuje paletu očních stínů Naked Honey, která jednoduše a přesto inovativně využila pravého medu k navození vskutku reálného dojmu z nového kosmetického produktu. Text je opět krátký, ale i tak říká hodně. Jsou to hlavně zlaté barvy, které zde opravdu vynikají. Každý beauty guru se musí nad takovou reklamou rozhodně pozastavit.


Co byste měli vědět?

·        Pozornost publika je potřeba upoutat v prvních třech sekundách!

·        Promyšlené sdělení může zvýraznit zájem o daný produkt!

·        Grafické reklamy nemusí být pouze statické zprávy. Pokud se jedná o video reklamu, je potřeba upoutat pozornost diváka prakticky okamžitě, protože lidé se na stránkách většinou pohybují rychle.

 

Další tipy, jak udělat svou reklamu ještě efektivnější:

·        Věnujte pozornost aktuálním trendům.

·        Věřte, že v jednoduchosti je v tomto případě síla. Méně je často více, a to i v případě grafických reklam.

·        Použijte živé barvy nebo notnou dávku kontrastu k upoutání pozornosti.

·        U každého vizuálu se soustřeďte na jeden zaostřovací bod, který zaujme jako první.

·        Snažte se sdělit důležitou zprávu stručně, ale trefně.

·        Zjistěte si, na čem nejvíc záleží vaší cílové skupině.

·        Propagujte zážitek, nikoliv produkt.

·        Vytvořte animovanou reklamu, do které se vejde delší sdělení a tedy více informací.

·        Zkuste do svých reklam přidat kapku humoru.

 

Jak najít tu nejlepší strategii pro vaši značku?

Všechny tyto grafické reklamy sice používají některé doporučené postupy, ale pro každou značku samozřejmě funguje něco jiného. Podrobný obrázek o úspěšnosti jakékoliv vizuální reklamy si nemůžete udělat, dokud neprovedete důkladnou analýzu každého kreativního prvku a jeho výkonu na základě dat. V praxi jde o neustálé testování a zkoušení, na co dané publikum nejvíce slyší. Díky dokonalým systémům máme dnes už naštěstí přístup ke všem možným statistikám a dokážeme tak na jejich základě reklamy optimalizovat k maximální efektivitě.

 

Klíčové poznatky z těchto obsahových reklam:

Výše uvedené příklady reklam jsou velice různorodé, a přesto všechny fungují. Základní otázka pro tvorbu jakékoliv vizuální reklamy je však pokaždé stejná: Jaký je váš marketingový záměr a cíl?

ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025
ALT
Tvoje reklama není špatná. Jen se v ní nikdo nepoznal.
V roce 2025 člověk denně projede až 10 000 reklam. Pokud se v té tvé nikdo nepozná, skončí jako tichý šum. Chceš, aby si tě někdo všiml? Přestaň psát slogany. Začni psát momenty.
29. 5. 2025
ALT
Sbohem a šáteček. Skype opouští virtuální prostor
Skype po více než 20 letech končí. Aplikace, která změnila způsob, jak spolu lidé komunikují na dálku, se oficiálně loučí. Co stálo za jejím vzestupem – a proč přišel nevyhnutelný pád?
17. 5. 2025
ALT
Nejčastější chyby v automatickém biddingu a jak se jim vyhnout
Automatický bidding může výrazně zlepšit výkon kampaní. Musíte ale vědět, jak na něj. Vyhněte se nejčastějším chybám, které brzdí výsledky, a získejte z automatizace maximum.
16. 5. 2025
ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025