Jak nastavit svou první kampaň na TikToku

12. 4. 2024

TikTok v Česku používá více než 2,5 milionu uživatelů a zdaleka neplatí předsudek, že se jedná jen o nezletilé děti. Až 80 % českých uživatelů TikToku je starších 18 let a konkrétně věkové rozložení vypadá přibližně takto:

  • 18-24 let - 43 % uživatelů
  • 25-34 - 20 % uživatelů
  • ostatní

Počet uživatelů se nesnižovala ani po upozornění Národního úřadu pro kybernetickou bezpečnost, který v loňském roce vydal varování, že čínská sociální síť představuje bezpečnostní hrozbu.

Pokud je váš produkt určený pro mladší uživatele z generace Z (lidé narození po roce 2000) nebo mladší generaci Alpha (lidé narození po roce 2010), tak určitě zvažte investování i do TikToku reklamy. Tito uživatelé se na TikToku nejen baví, ale jsou také ochotní nakupovat.

Jak tedy nastavit svou první kampaň?

1. Ve Správci reklam v sekci Kampaň klikněte na Vytvořit a zvolte:

  • základní režim,
  • nebo pokročilý režim.

Základní režim je určený pro malé a střední podniky a jeho výhodou je, že nevyžaduje příliš velké technické znalosti. Ale samozřejmě nenabízí takovou kontrolu nad nastavením jako Pokročilý režim.

2. Druhým krokem je výběr cíle reklamy, který je velmi snadný, a to díky nápovědě, kterou TikTok poskytuje v popisu jednotlivých cílů. Tady už záleží opravdu na vašem rozhodnutí čeho chcete reklamou na TikToku dosáhnout.


  • Pokud je vaším cílem aby vaší reklamu vidělo co nejvíce uživatelů. Je pro vás nejvhodnější cíl Povědomí / Dosah. Který zajistí nízkou frekvenci zobrazení a velký počet oslovených uživatelů. 
  • Další skupinou cílů je Zvažovaní v rámci kterého můžete vybrat další možnosti.
    • Návštěvnost, a to v případě, že je vaším cílem zvýšení návštěvnosti webu a další akce (přihlášení k newsletteru, přečtení článku apod.)
    • Přejete si aby si uživatelé zapamatovali vaší značku prostřednictvím Zhlédnutí videa, pak zvolte tuto možnost.
    • Zajímavou možností je volba Komunitní interakce, která vám dobře poslouží pokud chcete rozšířit svůj vliv a budovat komunitu kolem svého produktu nebo služby. Vedle toho tato volba pomáhá rozšířit i váš organický dosah.
  • Poslední sekcí cílů jsou Konverze. Jak už její název napovídá jedná se o konverzní akce, které přináší vaší firmě přidanou hodnotu.
    • Mimo Propagace aplikací se může jednat o Generování leadů, tady získávání kontaktů prostřednictvím formulářů.
    • Nebo Konverze na webových stránkách, kde se opět může jednat o odpovědi z formulářů, ale častěji to jsou nákupy v e-shopu.

Pokud chcete možnosti TikToku využít naplno, je důležité nasadit měřící kód TikTok Pixel, který vám umožní:

  • optimalizovat kampaně na konverzní akce,
  • měřit výsledky kampaně,
  • a remarketovat, tedy znovu oslovovat návštěvníky z vašeho webu.

Pokud využíváte pro nasazování kódů Google Tag Manager můžete být opět zcela v klidu. V galerii existuje několik předem vytvořených šablon, které vám nasazení kódu usnadní. Případně, se můžete inspirovat třeba již nasazeným Meta pixelem od kterého TikTok nejspíš trochu opisoval.

Cílení reklamy

Ve chvíli kdy vyberete cíl, kterého chcete kampaní dosáhnout, systém vás vyzve k nastavení denního rozpočtu, který je minimálně 50. Měnu záměrně neuvádíme, protože záleží na nastavení vašeho účtu. Pokud tedy budete mít účet v EUR bude minimální rozpočet 50 EUR, pokud v korunách, pak 50 Kč.



Dále vám správce reklam nabídne možnost cílení reklamy, případně možnost Automatického publika. Raději se ale vydejme možností vlastního publika, kde vyberete segmenty detailněji. Publika můžete volit na základě známých segmentů podle:

  • pohlaví,
  • věkových skupin,
  • jazyků
  • a lokalit. 

Po pravé straně pak uvidíte přibližný odhad velikosti publika. V pokročilém režimu pak máte možnost cílit na zájmy uživatelů nebo podobná publika.

3. Součástí nastavení sady reklam je také možnost nastavit začátek a konec reklamy.

4. Pak už stačí pouze vytvořit kreativu, kterou můžete přímo nahrát nebo vybrat z již vytvořených videí. O tom jaké jsou dostupné formáty a naše tipy ohledně obsahu, vám prozradíme zase někdy příště.

5. A nakonec kampaň zveřejnit odesláním konceptu kampaně ke kontrole. U první kampaně se často stává, že bude zamítnuta i pokud je nastavení v pořádku. Odvolání TikTok vyřídí velmi rychle a kampaň spustí. Jedná se tedy pravděpodobně o nějakou formu ověření při aktivaci účtu.

Máte se reklamy na TikToku bát?

Pokud již máte alespoň minimální zkušenosti s reklamou na sociálních sítích, bude vám většina položek v nastavení povědomá z jiných systémů. V nastavení se tak budete poměrně snadno orientovat i v případě, že zvolíte režim pro pokročilé uživatele. Rozhraní je intuitivní a velmi přehledné. U každé položky je vždy nápověda, která vám pomůže. Samozřejmostí je, že rozhraní je dostupné i v češtině.

A kdy je vhodné TikTok využít?

Pokud jsou vaše produkty nebo služby určené především pro mladší cílovou skupinu do 35 let, jste ochotni uživatele reklamou trochu pobavit a nejste příliš svázáni právními důvody nebo ochranou vlastní značky. Výhodou TikToku je stále ještě nižší cena inzerce, a to díky absenci některých velkých zadavatelů. Díky tomu je pro vás TikTok určitě zajímavou alternativou médií, která již používáte. A není důvod se jeho zapojení do vašeho marketingu vůbec obávat.

Pokud budete mít k TikToku více otázek, tak nás neváhejte kontaktovat nebo si přečtěte náš další článek o TikTok vs Instagram.

ALT
Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Ve světě marketingu je každý detail důležitý, a to včetně volby správného fontu. Tento často přehlížený, ale mimořádně silný nástroj, má schopnost ovlivnit vnímání reklamy. A jak?
29. 3. 2024
ALT
Jak GA4 využívají umělou inteligenci?
GA4 integrovaly do svého nastavení pokročilé funkce založené na umělé inteligenci. Pojďte se podívat, jak je můžete využít i pro optimalizaci vašich kampaní.
28. 3. 2024
ALT
Nová generace sociálních sítí. Co je Threads?
Má vůbec šanci v Evropě, potažmo v tuzemsku, uspět další sociální síť na tak již přehlceném trhu online platforem?
27. 2. 2024
ALT
X zavádí audio a videohovory i pro Androidy
Již v srpnu Elon Musk avizoval spuštění audio a videohovorů na sociální síti X (dříve Twitter). Pojďte si o tom přečíst i u nás na blogu.
30. 1. 2024
ALT
Zdravé tělo i duch v současné online době. Realita nebo utopie?
Existuje v dnešní digitální době nějaký recept, jak ochránit psychické i fyzické zdraví nejen svých ratolestí, ale i to své?
7. 12. 2023
ALT
Ohrozí zpoplatnění Facebooku a Instagramu vaše kampaně?
Meta nedávno představila možnost placeného Facebooku a Instagramu bez reklam. Může tento krok ohrozit vaše podnikání? A jak tuto změnu zvládnout?
29. 11. 2023