Optimalizace GA4

7. 11. 2023

Snažíte se analyzovat data v GA4, ale nemůžete najít konkrétní sestavu či reklamu? Nebo dokonce nenacházíte ani zdroj? Pojďme společně zjistit, proč by to tak mohlo být.

Nastavení dat

V první řadě se pojďme podívat do Nastavení dat. Jelikož předpokládáme, že chcete mít funkční remarketing a coss-device párování uživatelů, tak zde budete mít zapnuté signály publik. Zároveň v identitě pro přehledy máte zapnutou Smíšenou identitu uživatele.

Řekněme, že je to tak správně. Při dostatku dat v GA4 se vám data tolik neztrácí, ale při menším objemu k tomu dochází a často si toho všimnete i pouhým okem.

Thresholding

Toto nastavení představovalo riziko úniku citlivých demografických dat o konkrétních uživatelích. Což GA4 řeší tím, že zapíná thresholding. Data jsou osekávána tam, kde hrozil únik dat a vám se začne propisovat menší počet dat.

Řešení

GA4 (Google) ale přišli s možností, jak to napravit.

Při zapnutí signálů publik se automaticky zapne toto zahrnutí.


Proto jsme u našich klientů vytvořili testovací streamy, kde jsme zahrnutí vypnuli.


A zároveň v identitě pro přehledy přepnuli na pozorováno.


Výsledky

Jednalo se o klienty s menším objemem dat cca 10k uživatelů za měsíc. Tedy přesně takový, kde k omezení dat docházelo. Schválně píšeme minulý čas, jelikož po této změně se data začala propisovat. Nejen, že vidíme více údajů ve zdroji a medium, ale také se liší zásadně následující metriky.

 

Původní verze streamu

TEST

Návštěvy

1 620

5 304

Purchase konverze

34

40

Míra zapojení

66,67 %

46,36 %

Průměrná doba zapojení

75 s

59 s


Více si můžete přečíst na Google support.

Tak co? Jdete testovat vaše data?

ALT
Jak přidat PPC specialistu do reklamních systémů? (Sklik, Meta a Google)
Chcete, abychom vám pomohli s PPC kampaněmi? Než se do toho pustíme, je potřeba nám dát přístup do Skliku, Meta Business Manageru a Google Ads. V tomhle článku najdete jednoduchý návod, jak na to – krok za krokem a bez zbytečného stresu.
10. 6. 2025
ALT
Opuštěný košík: Proč zákazníci nedokončí nákup a jak to můžete změnit (nejen reklamou)
Opuštěný košík není konec – je to začátek. V článku zjistíte, proč zákazníci nákup nedokončí a jak jim pomoci dojít až do cíle. UX, remarketing, e-maily, data. Jasně a prakticky.
10. 6. 2025
ALT
Tvoje reklama není špatná. Jen se v ní nikdo nepoznal.
V roce 2025 člověk denně projede až 10 000 reklam. Pokud se v té tvé nikdo nepozná, skončí jako tichý šum. Chceš, aby si tě někdo všiml? Přestaň psát slogany. Začni psát momenty.
29. 5. 2025
ALT
Sbohem a šáteček. Skype opouští virtuální prostor
Skype po více než 20 letech končí. Aplikace, která změnila způsob, jak spolu lidé komunikují na dálku, se oficiálně loučí. Co stálo za jejím vzestupem – a proč přišel nevyhnutelný pád?
17. 5. 2025
ALT
Nejčastější chyby v automatickém biddingu a jak se jim vyhnout
Automatický bidding může výrazně zlepšit výkon kampaní. Musíte ale vědět, jak na něj. Vyhněte se nejčastějším chybám, které brzdí výsledky, a získejte z automatizace maximum.
16. 5. 2025
ALT
Uvede společnost Meta na trh novou aplikaci, nebo je to jenom příliš povyku pro nic?
Krátká videa vládnou sociálním sítím a Meta nechce zůstat pozadu. Chystá samostatnou aplikaci Reels. Co za tím vším je se dozvíte v následujícím článku.
13. 3. 2025