Skóre kvality v PPC kampani

28. 11. 2023

Co je skóre kvality

Skóre kvality je metrika, kterou používáme k hodnocení kvality reklamy ve srovnání s reklamami konkurentů. Jedná se o kombinaci několika faktorů, které Google Ads a další reklamní platformy analyzují k určení umístění reklamy a ceny prokliku pro dané reklamy.

Skóre kvality v Google Ads je číslo, které nabývá hodnot od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší). Google Ads skóre kvality přidává každému klíčovému slovu. Na podobném principu fungují i Sklik koeficient kvality a Facebook skóre relevantnosti.


Vysoké skóre kvality není samo o sobě cílem Google Ads kampaně. Spíš ukazatelem, že je vaše Google Ads kampaň správně nastavena. Nejdůležitější je vždy ziskovost klíčového slova – je lepší mít ziskové klíčové slovo s nízkým skóre kvality než prodělečné klíčové slovo se skóre kvality 10.

Hodnota skóre kvality Google Ads je průměr, kterého klíčové slovo dosáhlo v daných aukcích (dle počtu vyhledávacích dotazů daného slova).

Pokud skóre kvality nevidíte, zřejmě se jedná o nové klíčové slovo a je potřeba vyčkat několik dní, než se skóre ukáže.

Kde najdete skóre kvality v Google Ads

Nevíte, kde najít skóre kvality, jelikož se vám sloupeček neukazuje? V účtu Google Ads klikněte v menu po levé straně na klíčová slova a poté na nastavení sloupců.


Ve spodní části nastavení sloupců najdete volby pro Skóre kvality, kde si už jen vyberte metriky, které potřebujete. Doporučujeme vybrat skóre kvality, Dojem ze vstupní stránky, Relevance reklamy a Oček. CTR.

Proč je skóre kvality důležité

Skóre kvality hraje důležitou roli v aukci reklam, která určuje, které reklamy se zobrazí a v jakém pořadí na stránkách výsledků vyhledávání a kolik za tyto reklamy zaplatíte. Tato aukce probíhá vždy, když uživatel zadá vyhledávací dotaz. V aukci reklam tedy soutěží inzerenti o zobrazení svých reklam v rámci daného vyhledávacího dotazu. Inzerent, který vyhraje aukci, má pak možnost zobrazit svou reklamu uživateli, který provedl dotaz.

Jednoduše by vzoreček pro vypočítaní aukčního ranku mohl vypadat takto (samozřejmě se zde prolíná mnoho faktorů, proto berte tento vzoreček jako orientační):

Nabízené CPC x skóre kvality = Aukční rank

Čím vyšší skóre kvality, tím nižší náklady na kliknutí, lepší pozice reklamy, což může přinést více kliknutí a lepší návratnost investic.

●      Nižší náklady za kliknutí: Kvalitní reklamy mají obvykle nižší náklady za kliknutí. To znamená, že můžete optimalizovat svůj rozpočet a získat více kliknutí za stejnou částku.

●      Lepší pozice reklamy: Vyšší skóre kvality může vést k lepšímu umístění reklamy ve výsledcích vyhledávání, čímž zvyšuje viditelnost.

●      Vyšší úroveň konverzí: Reklamy s vysokým skóre kvality mají tendenci lákat relevantní a kvalitní publikum, což může zvýšit míru konverzního poměru.

Jak na úpravu klíčových faktorů ovlivňující skóre kvality

K hlavním faktorům, které ovlivňují skóre kvality patří relevance reklam, kvalita landing page (cílové stránky) a očekávaná míra prokliku. Pojďme se podívat, jak tyto faktory nastavit.

Relevance reklamy

Ověřte, zda jsou vaše klíčová slova pečlivě vybraná a odpovídají obsahu reklamy. V jedné sestavě použijte jedno či více podobných klíčových slov. Pravidelná aktualizujte klíčová slova a přizpůsobte svá klíčová slova aktuálním trendům a sezónním změnám.

Použijte alespoň jednou dané klíčové slovo v reklamě. Nejlépe ho zahrnout jak do nadpisu, tak do popisu nebo klidně i do viditelné URL. Avšak dejte si vždy pozor na dobrou čitelnost textu pro vaše potencionální zákazníky. Mějte na paměti že píšete hlavně pro lidi a ne pro Google.

Skvělým příkladem tohoto faktoru může být situace, kdy máte v reklamě klíčové slovo "hračky pro děti". Je-li obsah vaší reklamy specifický a přímo se týká hraček pro děti, bude považován za relevantní. Naopak, pokud reklama propaguje jiné produkty či služby nebo není dostatečně přesná, může to negativně ovlivnit skóre kvality.

Čas od času optimalizujte a vylučujte klíčová slova, která nejsou relevantní a s vaší reklamou nesouvisí.

Kvalita landing page

Zajistěte, že stránka, na kterou uživatelé přistávají po kliknutí, poskytuje relevantní a kvalitní obsah. Vstupní stránka by měla co nejvíce souviset s klíčovým slovem v reklamě a nejlépe i dané klíčové slovo obsahovat. Pokud takovou stránku nemáte, doporučujeme stránku vytvořit. Takto vytvoříte relevantní obsah pro svoje potencionální zákazníky a zlepšíte přehlednost a strukturu webu. Řiďte se základními SEO pravidly a dodržujte zásady Google Ads.

Představte si, že uživatel klikne na vaši reklamu a dostane se na stránku plnou nejasného obsahu, který neuvádí jasné informace, které hledáte a nebo je plná nepříjemného designu. I ta nejrelevantnější reklama nemůže kompenzovat špatný dojem z landing page.

Zajistěte, aby vaše stránky byly kvalitní, snadno čitelné a nabízely uživatelsky příjemné prostředí. Testujte a optimalizujte landing page. Provádějte A/B testy a sledujte, jaký vliv mají na skóre kvality. Například, zkoumejte různé varianty nadpisů, obrázků a výzev k akci.

Očekávaná míra prokliku

Při vytváření reklam si dejte záležet, aby reklamy byly co nejlepší. Dejte si záležet na textaci a do reklam zahrňte určitě výhody, které nabízíte (doprava zdarma atd...). Nebojte se podívat i na reklamy konkurence a inspirujte se, nekopírujte a vymyslete lepší. V každé reklamě vyplňte co nejvíce informací můžete. Zahrňte do reklam i všechna dostupná rozšíření - nemají přímo vliv na skóre kvality, ale reklama je díky nim výraznější a může zvýšit proklikovost (CTR reklamy).

Potřebujete s PPC reklamou poradit? Neváhejte nás kontaktovat!

ALT
Jak nastavit svou první kampaň na TikToku
Rozhodli jste se dát šanci TikToku a spustit svou první kampaň? Stále ale váháte, jak kampaň nastavit, aby byla co možná nejefektivnější? My Vám poradíme!
12. 4. 2024
ALT
Moc písma: Jak fonty formují vaši reklamu a vaši značku?
Ve světě marketingu je každý detail důležitý, a to včetně volby správného fontu. Tento často přehlížený, ale mimořádně silný nástroj, má schopnost ovlivnit vnímání reklamy. A jak?
29. 3. 2024
ALT
Jak GA4 využívají umělou inteligenci?
GA4 integrovaly do svého nastavení pokročilé funkce založené na umělé inteligenci. Pojďte se podívat, jak je můžete využít i pro optimalizaci vašich kampaní.
28. 3. 2024
ALT
Nová generace sociálních sítí. Co je Threads?
Má vůbec šanci v Evropě, potažmo v tuzemsku, uspět další sociální síť na tak již přehlceném trhu online platforem?
27. 2. 2024
ALT
X zavádí audio a videohovory i pro Androidy
Již v srpnu Elon Musk avizoval spuštění audio a videohovorů na sociální síti X (dříve Twitter). Pojďte si o tom přečíst i u nás na blogu.
30. 1. 2024
ALT
Zdravé tělo i duch v současné online době. Realita nebo utopie?
Existuje v dnešní digitální době nějaký recept, jak ochránit psychické i fyzické zdraví nejen svých ratolestí, ale i to své?
7. 12. 2023